zaterdag 30 juni 2012

Around the world: Portugal

Nu de zomer toch opeens lijkt te beginnen. En nu de scholen voor de zomer dicht zijn. En nu iedereen zijn spullen aan het pakken is, en zijn caravan aan het wassen en met z'n allen de wegen verstopt. Nu vind ik het tijd voor een zomers rubriekje op deze blog. Als een soort vakantie, maar dan thuis. Om van veraf toch een beetje te genieten van het moois dat de wereld ons te bieden heeft. Ik ga denk ik plekken afwisselen die me magisch lijken met plekken waarvan ik weet dat ze magisch zijn.
Now summer seems to have started. And now schools are closed for summer. And now everyone is packing their things, and cleaning his caravan and clogs the roads. Now I think it's time for a summer section on this blog. Like a trip, but from home. To enjoy the beautiful things this world has to offer us, from a distance. I think I'm about to alternate places that seem magical, with places I know they are magical.  


Lisboa
van: www.wikipedia.nl


En om de spits af te bijten wil ik beginnen met een land waar ik best wel heel veel van houd, zonder dat ik er ooit ben geweest. Kan dat? Ik denk het wel. Ik heb het over Portugal. Waarom? Geen idee. Gewoon daarom dus. Misschien omdat er ooit een portugese voetballer zonder kapsones en met een goddelijk lichaam over het veld rende. Misschien omdat dat het land is waar de fado vandaan komt. Misschien omdat ze daar een Spaans klinkende geheimtaal spreken, vol met mysterieuze lispels en klanken. Misschien gewoon omdat het deel uitmaakt van het zonnige en altijd mooie Zuid-Europa. Maar voornamelijk eigenlijk gewoon daarom.
And to start I'd like to begin with a country I kindda love, without having ever been there. Is that possible? I think so. I am talking about Portugal. Why? I have no idea. Just because. Maybe because once upon a time a Portuguese socces player, without to much air and a hot body used to appear on the soccer field. Maybe it's the country of fado. Maaybe because they speak some kind of Spanish sounding secret languages, full of mysterious sounding lisps. Maybe just because it's part of the always sunny and always beautiful South-Europe. But mainly, just because. 

Porto
van www.port-cm.pt

Constança Cabral is een blogger uit Portugal, nu wonende in Engeland. Behalve haar gewoonlijke, erg leuke posts, laat ze ook wel eens erg mooie foto's van Portugal, voornamelijk Lissabon. Dus neem daar zeker eens een kijkje.
Constança Cabral is a blogger from Portugal, though she now lives in England. Apart from her usual, and very nice posts, she sometimes also shows very beautiful pics from Portugal, mainly Lisboa. So take a peek there also. 

En ik ben natuurlijk benieuwd. Iemand ooit in Portugal geweest? Wat vond je ervan?
And ofcourse I am very curious. Did someone visit Portugal? What did you think?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen