zondag 24 juni 2012

Ami toy drop

Een hele tijd geleden hoorde ik van het fenomeen: toy dropping. Wat inhoud dat je een zelfgemaakte knuffel achterlaat als kado voor degene die het vindt. Toen ik dit idee deelde op de Beestenboel groep op Ravelry was iedereen meteen enthousiast en er werd een heuse actie op touw gezet: een brief werd gemaakt die je knuffel kon begeleiden als uitleg voor de 'drop', een speciaal e-mail adres werd aangemaakt waar vinders hun reacties konden achterlaten en er werd natuurlijk een draadje geopend op het forum. Vanaf dat moment wilde ik helemaal ooit eens een ami droppen. Maar het kwam er gewoon niet van. Folie moest in huis gehaald worden, een ami moest gemaakt worden, de brief uitgeprint en er moest een geschikt moment komen, een geschikte plek gevonden worden. Het folie werd vergeten, de printer-inkt was op en het bleef maar regenen. Tot vrijdag we aan het opruimen waren en ik vond dat het er nu toch maar van moest komen. Ik had Pluisje nog liggen en speciaal voor het droppen bewaard.
A while ago I learned about the fenomenon: Toy Dropping. Which basically means you leave a self made toy as a present for someone who will find it. When I shared this idea on the Beestenboel group at Ravelry everyone got enthousiastic right away and so the Ami Toy Drop action was set up: A letter was written with the explanation of this drop, a special e-mail adress was opened for finders to send their reactions, and ofcourse a thread was opened on the forum. From that moment on I knew I had to drop something. Though it just didn't come to it. I needed to buy foil, make an ami, print the lettre, find a right moment and find a right spot. I forgot the foil several times, the ink from our printer needed to be replaced and it kept on raining. Until we were cleaning up this friday and I though it's now or never. I had saved Pluisje specially to drop one day. 

Het was spannend. En ik durfde natuurlijk ook geen foto te maken. Maar ik heb het gedaan. Terwijl ik de kranten afgaf in het boekenwinkeltje heb ik hem naast het winkeltje neergezet. Toen ik wegreed stond hij er nog. Maar toen we even later boodschappen gingen doen, was hij weg! Een reactie heb ik nog niet gehad. Maar ik hoop dat iemand er blij van is geworden.
It was rather exiting. And ofcourse I was to affraid to take a picture. But I did it. While I was delivering the newspapers in the little bookstore I put it somewhere near the store. When I drove off it was still there. But when we did our groceries a while later, it was one! I haven't received a reaction (yet). But I hope someone is happy with it. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen