maandag 28 mei 2012

Musical Monday: Louis Armstrong

Zo groot als de wereld is, zo divers is de muziek die op deze wereld bestaat. In Musical Monday probeer ik een stukje van mijn wereld te laten zien, door muziek. Mijn muziek. Muziek die iets bij mij teweeg brengt.  
As large as the world is, as diverse is the music that exists in this world. In Musical Monday I will try to show a piece of my world, with music. my Music. Music that moves me.  

Als we het hebben over muziek-iconen uit vervlogen tijden dan kan Louis Armstrong natuurlijk niet ontbreken. Armstrong is ook één van mijn favorieten. Zijn muziek kan bij mij zowel kippenvel als tranen bezorgen. Zoals ik geloof ik al een paar keer heb opgemerkt: Louis deed de stem van de apenkoning Louie in de Disney versie van Jungle Book. Daarnaast heeft hij nog een aantal liedjes gemaakt die nog altijd enorm veel bekendheid hebben, zoals When you're smiling en What a wonderful world. 
When we're speaking of music-icons from times passed by, Louis Armstrond can't not be mentioned. Armstrong is one of my favorites also. His music gives me both chickenpocks as tears in my eyes. As I have mentioned a few times before: Louis did the voice for apeking Louie in the Disney version of Jungle Book. Besides this he's made a few more songs that are still widely known, such as When you're smiling and What a wonderful world.

Bron: Last.fm


Naast zanger is Louis ook trompetspeler. Grote delen van zijn liedjes zijn dan ook solo's, vaak met trompet (hoewel Blue Moon een prachtige piano solo is). Zijn diepe stem gaat voor mijn gevoel naadloos op in de muziek en maakt het één geheel. Zijn liedjes hebben een bepaalde soul die, zoals ik al zei, elke keer weer iets bij mij los maakt.
Besides singing Louis is also a trumpet player. Large portions of his songs contain solo's, mostly with trumpet (though Blue Moon is a beautiful piano solo). His deep voice goes without problem with the music, in my opinion. His songs have a certain soul that, as I said before, touches me time after time. 

Bron: Last.fm


Ik vind het moeilijk om te kiezen welk lied nu mijn favoriet zou zijn. Vandaar dat ik de bio over Armstrong nu even laat zitten. Die houden jullie nog tegoed, dan heb ik een mooi excuus om nog een liedje uit te kiezen. Het liedje in het filmpje heb ik nu gekozen vanwege zijn prachtige tekst.
I find it difficult to choose what song would be my favorite. That's why I'm leaving out the bio about Armstrong for now. You'll have it some other time, than I have an excuse to choose another song. This song in the video I chose for it's beautiful lyrics. 


Louis Armstrong - Give me a kiss to build a dream on

1 opmerking:

  1. Louis Armstrong is a classic. It is hard to choose a favorite song, but that is a good one!

    BeantwoordenVerwijderen