woensdag 30 mei 2012

Een wandelingetje, incl. schaapjes

Als ik naar mijn tuintje ga, ga ik meestal lopen. Babel gaat altijd mee, en zo kan hij lekker nog wat wandelen. De kortste route is ongeveer tien minuutjes lopen, maar het nadeel is dat Babel zo ongeveer de hele route aan de lijn moet. Soms maak ik daarom nog wel eens een kleine omweg. Dan mag hij bijna de hele route los en kan hij lekker rennen en spelen met andere hondjes. Hij krijgt er altijd een enorm tevreden koppie van, hoewel dat misschien alleen maar zo lijkt, als hij met zijn tong uit zijn mond aan het hijgen is.
When I go to my garden, I usually take a stroll. Babel always joins me, and this way he gets the opportunity to walk for a while. The shortest route takes about ten minutes, but Babel isn't allowed to walk free. So sometimes I take a little detour. That he's allowed to walk almost all the route free so he can run and play with other dogs. He gets this satisfied expression, though that might only look like it, because he has his tongue hanging from his mouth while panting. 



Op deze route komen we langs een weide. Een prachtige weide overigens, met een grote vijver in het midden met grote lelies erop. Leuke boompjes. Met een hek er omheen. Jammer genoeg is dat stukje vaak leeg. Maar de laatste tijd hebben we vaak geluk en staan er schaapjes. Aan het begin van de lente een moeder met haar kroost. Heerlijk om te zien, zeker omdat op dat moment het kroost zich helemaal liet gaan en geweldige sprongen aan het maken was. Jammer genoeg had ik toen mijn telefoon niet bij en kon ik geen foto's maken. Pinkstermaandag was het zo'n mooi weer dat ik besloot weer even een wandelingetje te maken. En daar stonden ze weer. Het kroost is inmiddels enorm groot geworden. Moeders was alleen nog te herkennen aan een enorme uier tussen haar benen en omdat zij het enige schaap was dat geschoren was.
On this route we usually pass a meadow. A beautiful meadow by the way, with a large pond in the middle full of large lily's, nice little trees. And with a huge fence around it. It's a pitty, but usually there is nothing in it. Though the last few times we've been lucky and we saw some sheep. In early spring there was a mother with her offspring. Such a delight to see, especially because her offspring had so much energy that they were making those silly jumps only little lambs can make. Unfortunately I didn't bring my phone with me, so I wasn't able to make any pictures.
Monday the weather was so lovely I deceided to take a stroll. And there they were again. The offspring have grown very much. Mother sheep was only recognizable by her udder and because she was the only shaven sheep. 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen