maandag 9 april 2012

Musical Monday: Kormac

Zo groot als de wereld is, zo divers is de muziek die op deze wereld bestaat. In Musical Monday probeer ik een stukje van mijn wereld te laten zien, door muziek. Mijn muziek. Muziek die iets bij mij teweeg brengt. As large as the world is, as diverse is the music that exists in this world. In Musical Monday I will try to show a piece of my world, with music. my Music. Music that moves me. 

Ik kan het niet laten om weer te bloggen over een retro-swing liedje dat ik geweldig vind. Soms heb je het dat als je naar een nieuw album luistert je niet alles hoort dat het je te bieden heeft. Je kunt je een oppervlakkige mening vormen van de sound die het op je overbrengt, maar dat is ook alles. Meestal moet je in een album groeien, het leren kennen. Dit was ook zo bij het album Word Play van Kormac. Misschien omdat ik op dat moment zoveel nieuwe muziek aan het uitproberen was. Misschien omdat er zoveel verschillende soorten liedjes op staan. Sommigen zijn niet helemaal naar mijn smaak. En sommigen zijn juist enorm goed. Eén van de beste liedjes die op dit album staan is "Big bad trumpet player", waarin vintage geluidsfragmenten worden gebruikt die gemixt worden met geweldige trompet riffs en andere samples. 
I can't help but blog once again some retro-swing song that I adore. Sometimes when you listen to a new album you don't take in all it has to offer. You can give a shallow opinion of the sound it brings over, but that's about it. Most of the times an album has to grow on you. This has also been the case with the albus Word Play from Kormac. Maybe that's because I had been trying so much more new music at the same time. Maybe it's because the album has very different kinds of songs on it. Some are not really my taste. And some are really good. One of the best songs on this album is "Big bad trumpet player" which uses vintage audiosamples that are mixed together with great trumpet riffs and other samples. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen