zaterdag 31 maart 2012

Work in progress: Granny Poef

Ik geloof dat een granny-square verslaving iets is dat je alleen kunt begrijpen als je het zelf hebt ervaren. Granny's zijn denk ik mijn favoriete haakbezigheid. Vorig jaar juli startte ik een deken, gemaakt met Catania, die wegens onderbudgettering onaf in een hoekje ligt. Toch begon bij mij een aantal weken geleden een hernieuwd verlangen op te spelen naar een nieuw granny project. En aangezien ik een kast vol met acryl heb liggen besloot ik gewoon te beginnen. Alice van Crochet with Raymond is eveneens granny liefhebber en heeft op haar blog een handige tutorial staan om te granny'en in het rond die ik kon gebruiken. En zo begon ik dus. En ging maar door en door. Het ene kleurtje na het andere. Tot het redelijk groot werd en Lief uiteindelijk de vraag stelde: wat wordt het?
Tja..
I believe an granny-square addiction is something you can only understand if you've been through it. Granny's are, I think, my most favorite way to crochet. Last july I started a blanket, made with Catania, that lays, due to lack of funding, unfinished in a corner. Though the need for granny's started again a few weeks ago. And since I have a closet full of acyllics, why not? Alice from Crochet with Raymond loves granny's aswell and has some useful tutorials, one of which is for making granny's in the round. And so I stared. And I went on and on. One color after another. Until it stared to become rather large and Lief asked me: what is it going to be?
Well.....





Uiteindelijk heb ik besloten dat het een poef moet worden. Geïnspireerd op een plaatje van Ravelry. Gegarandeerd dus dat ik er nog even mee vooruit kan. Joepie!
I have deceided it is going to be a pouf. Inspired on a picture I saw on Ravelry. Some more working pleasure garanteed. Yeah!





3 opmerkingen:

  1. Geweldig, al die kleurtjes! Dat word een prachtige poef! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb nog nooit een granny gehaakt maar ik denk dat ik mij er toch eens aan ga wagen
    ik hou je op de hoogte :-)
    mooie kleurtjes heb je gebruikt veel succes verder met je poef

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ik let even niet op en je hebt alweer heel veel blogjes geschreven!

    Wat een mooi haakwerk is dit, lekker kleurrijk.

    Groetjes,
    Hannah
    hannahknits.weblog.nl

    BeantwoordenVerwijderen