dinsdag 27 maart 2012

Show n tell: Naamloos III

Zondag was de verjaardag van mijn oma. En aangezien zij mij ooit veel schildersbenodigheden had gegeven die ooit van opa waren, wilde ik een schilderij voor haar maken. Naast de amigurumi die ik al voor haar had gemaakt.
Sunday was my grandmothers birthday. And because she had once given me a lot of painting supplies that were once my grandfathers, I wanted to add a painting to the amigurumi I had already made her.


Naamloos III

Ongeveer twee jaar geleden schreef ik me in voor een dagcursus intuitief schilderen. Ik was jaren lang gefrustreerd geweest, omdat ik altijd iets wilde tekenen of schilderen maar het er nooit uit kwam te zien zoals ik het wilde. Nu had ik iets gevonden waarmee ik dit probleem niet meer had: probeer niet om iets te schilderen. Schilder gewoon. En dat was LEUK. Dus, toen ik thuis kwam gaf ik meteen aan dat ik dit vaker wilde doen. Mijn volgende verjaardag kreeg ik een schildersezel. Hoewel ik daar nog maar één keer een schilderij op afmaakte. Afgezien van deze dan.
About two years ago I signed up for a one-day course intuitive painting. I had spend years always being frustrated at everything I tried to draw or paint, because it never looked like whatever it was my intention was. Now I found out that there was a simple solution to this problem: don't try to paint anything. Just paint. And so our class went. We painted. And it was FUN. So when I got home I declared this was something I wanted to do more. My next birthday I got an easel. Though I only once finished a painting at home. Besides from this one.

1 opmerking:

  1. You know, I kind of like that approach to painting/drawing. And I like your painting. You can see so many different things in it -- it changes every time you look at it!

    BeantwoordenVerwijderen