zaterdag 10 maart 2012

Show n tell: Haaknaalden etui

Enige tijd geleden zag ik allemaal prachtige haaknaalden etui's langskomen. Voor mn breinaalden heb ik al rollen die mijn oma ooit eens maakte en die zijn erg handig. Mijn haaknaalden erfenis kwam in een houten koker, die op zich prima functioneerde. Totdat er wat haaknaalden bijkwamen. En samen met wat gerei voor het breien (stekenhouders, kabelnaalden etc) die in datzelfde kokertje kwamen werd het proppen. En ja, als er zulke mooie dingen gemaakt worden, dan wil je ook zo iets.
A while ago I saw all kinds of beautiful crochet hook cases passing by. For my knittingneedles I have rolls my grandma once made, and these are very useful. My crochet hooks came in a wooden tube, that in itself functioned well. Until I bought some more hooks. And together with knitting supplies that I stuffed in that same tube it was all a bit too much. And well, if such beautiful things are being made, that you want one yourself aswell. 



Op de NKS-groep op Ravelry begon deze maand een JAL (join-along) met als thema de bezem erdoor. En ja, eigenlijk heb ik niet zoveel op te ruimen. Ik moet zuinigjes aandoen, en ben nog niet zo lang bezig. Dus hele kasten sorteren en vuilniszakken aan ongewenst acryl wegbrengen zit er bij mij niet in. Maak zo'n haaknaalden etui, dat ruimt natuurlijk ook lekker op. Dus moest ik van mezelf de angst overwinnen en het gewoon eens proberen. Lukte het niet, dan lukte het niet (hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan). En dus begon ik. En haalde uit, begon opnieuw en haalde weer uit. En langzamerhand mocht er af en toe eens iets blijven zitten. En gisteren was die dan af. Nog niet helemaal perfect. Maar functioneel en eigenlijk best leuk. Binnenkort maak ik er eentje voor mijn sokkennaaldjes. Ik weet nu immers hoe het moet. Nu alleen nog leren om netjes te naaien.



At the NKS-group on Ravelry this month a JAL (join-along) was started with the theme: cleaning it up. But, I don't have that much to lean up. I have to be frugal and I haven't been crafting for that long. So whole closets to sort out, and entire garbage bags full of unwanted acylics isn't something that will happen around here. But such a nice crochet hook case, that's cleaning up aswell. And so I had to get over my fear of sewing and just give it a try. If it won't work, it won't work (although, that's easier said than done). And so I started. Made something and pulled it out again. Until, step by step some part was good enough to keep. And yesterday I actually finished. It isn't perfect but it functiones and it actually is rather cool. Soon I will make one for my sockneedles also. I now know how to make one. The only thing I need to master now, are my actual sewing skills.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen