donderdag 9 februari 2012

Show n tell: Honden trui/dog sweater

Vorig jaar voor Sinterklaas kregen Babel en ik van mijn moeder een regenjas. Regen en Babel = een gekke Babel + een koude Babel. Vooral vorig jaar toen we nog aan het stoeien waren met zijn gezondheid en gewicht. Hij had gewoon te weinig vet om zichzelf warm te houden.
For Sinterklaas last year Babel and I got a dog raincoat from my mother. Rain and Babel = crazy Babel + cold Babel. Especially last year when we were struggling with his health and weight. He didn't have enough fat to keep himself warm.




Deze regenjas is geweldig fijn en we hebben hem vaak gebruikt. Maar toen het vorige week begon te sneeuwen kwam ik er achter dat deze jas niet helpt tegen kleine sneeuwballetjes die zich in zijn vacht vastzetten. En aangezien we binnenkort naar Oostenrijk op vakantie gaan voor een week leek het mij verstandig als hij een trui zou hebben die hem tegen deze sneeuwballen zou beschermen.
This raincoat is amazing and we've used it a lot. Though, when it started snowing last week I noticed it didn't help against little snowballs setting in his coat. As we are going to Austria for a week soon and I thought it best he'd have a sweater that would protect him against snowballs. 




Ik vond een mooi patroon waar ik mee begonnen ben. Helaas was werd de trui te klein voor hem. Zelfs nadat ik opnieuw begonnen was terwijl ik de maat had aangepast was het nog steeds te klein. Vandaar dat ik besloot om de trui te improviseren. En dit is het resultaat:
So I found a nice pattern and started with it. Unfortunately it was too small for him. So I started again, adapting the pattern a bit, but still too small. So I deceided to improvise the pattern. This is the result: 



1 opmerking: