maandag 27 februari 2012

Musical monday: The Real Tuesday Weld


Zo groot als de wereld is, zo divers is de muziek die op deze wereld bestaat. In Musical Monday probeer ik een stukje van mijn wereld te laten zien, door muziek. Mijn muziek. Muziek die iets bij mij teweeg brengt. 

As large as the world is, as diverse is the music that exists in this world. In Musical Monday I will try to show a piece of my world, with music. My music. Music that moves me.


The Real Tuesday Weld is een groep die ik ontdekte door het spel L.A. Noire. Aangetrokken door het jaren '50 thema vol met mysteries, verhalen en een jazzy-lifestyle zat ik avond aan avond naast Lief terwijl we samen officer Cole Phelps volgden tijdens zijn avonturen in Los Angeles. Ik denk dat een deel van mijn obsessie met retro-stijlen daar begonnen. Voornamelijk vanwege de jazz-zangeres en Phelps' geliefde Elza Lichtman. De liedjes die Elza in dit spel zong waren geschreven en (in samenwerking) gespeeld door The Real Tuesday Weld. En al snel was ik verliefd.
The Real Tuesday Weld is a group I discovered by the game L.A. Noire. Attracted by the '50s theme full of mysteries, stories and a jazzy-lifestyle I sat by Lief night after night while we followed officer Cole Phelps during his adventures in Los Angeles. I think part of my obsession with retro styles began there. Mostly from the jazz-singer and Phelps' lover Elza Lichtmann. The songs Elza sang in this game were written and (in colaboration) executed by The Read Tuesday Weld. And soon I was in love.


The Real Tuesday Weld maakt muziek die ik niet goed kan beschrijven. Op de biografie van hun website beschrijven ze beïnvloed te worden door  1930s jazz, Serge Gainsbourg, Ennio Morricone and minimalist electronica (from www.tuesdayweld.com). Ik denk dat The Real Tuesday Weld muziek maakt met zijn eigen sound. Deels nostalgisch, deels modern. Muziek die je zowel dromerig als blij maakt tegelijkertijd. En dus werden zij, in een heel korte tijd één van mijn favoriete groepen.
The Real Tuesday Weld makes music I lack words to describe. On their website's biography the descibe being influenced by 1930s jazz, Serge Gainsbourg, Ennio Morricone and minimalist electronica (from www.tuesdayweld.com).
I think The Real Tuesday Weld makes music that has it's own sound. Partly nostalgic, partly modern. It's music that makes you dreamy and happy at the same time. And so it became in a very short time, one of my favorite bands.


De video's die ze maken zijn best raar. En persoonlijk vind ik ze helemaal niets. Ze reflecteren niet het gevoel dat ik krijg van hun muziek. Dus, start de video, sluit je ogen, en geniet.
The video's they make are quite strange. And I personally do not like them at all. They do not reflect the feeling I get from their music. So, start the video, close your eyes and enjoy. 



Video:  Me & Mr. Wolf. From the album The last werewolf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen