donderdag 12 januari 2012

Show n tell: Regenboog sokkenwol en sokken


Een aantal maanden geleden kwam ik er dus achter dat je wol kun verven met (jawel) KoolAid, oftewel limonadepoeder uit Amerika. En ik ging aan de slag.


Wol weken in water.


Au-bain-marie in potjes met aangemaakte KoolAid.

Het krijgt al meer kleur. Af en toe even husselen, zodat
er geen witte plekjes komen en de kleuren mooi
overlopen.

En toen had ik een grote streng gekleurd garen. Ik maakte de fout (die ik tot nu toe altijd maak), om aan het verkeerde einde te beginnen met oprollen. Resultaat: een grote kluwe aan wol. Het duurde dus eventjes voordat er mooie bolletjes gemaakt waren.


Nadat ik mijn vorige paar sokken (eindelijk) af had, mocht ik dus beginnen aan dit paar. En wat een verrassing met het breien. De kleuren kregen opeens een heel andere verhouding. Het werd allemaal wat zoeter. Maar wel erg leuk en mooi om mee te werken.

Het resultaat

Nog een kleine bekentenis. Er is pas één sok af. 


1 opmerking:

  1. Ja, leuk, garen met koolaid verven is leuk!

    Groetjes,
    Hannah
    hannahknits.weblog.nl

    BeantwoordenVerwijderen