woensdag 21 december 2011

Kerstpakket swap

Op de Priegelaars groep van Ravelry werd al best een tijd geleden de kerstpakketswap georganiseerd. Gewoon, omdat veel mensen er geen krijgen. Omdat ze huisvrouw zijn. Of omdat ze een stomme baas hebben.
Nu ben ik geen huisvrouw. En dit jaar bleek mijn baas niet stom te zijn. Maar een kerstpakket, daar ben ik altijd wel voor in.



Gisteren arriveerde een enorme doos, prachtig verpakt in een kerstig papiertje. En nadat ik eindelijk thuis kwam een avond werken mocht ik die doos openmaken. Tot mijn verbazing zat de doos gewoon helemaal vol. Allemaal kleine en grote kadootjes, alles ingepakt.


Ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik moest beginnen. Maar toch begon ik aan het uitpakken. Een enorm karwij   ;-)  En wat kwam er allemaal tevoorschijn?


Sowieso een gezellig mandje. Nu decoratief gebruikt voor al het eten en drinken dat er tevoorschijn kwam. Ik kan het niet allemaal navertellen wat het allemaal was. Crackers, van die Italiaanse stengels, tortellini (die zijn al soldaat gemaakt) mango en lychee sapjes, noodles, bakmix voor amerikaanse muffins, annanas, vlaaivulling. Ik vergeet vast een hele hoop. Ik zou eigenlijk willen zeggen: kijk maar op de foto. Maar er zat zo veel in, dat er ook veel dingetjes achter van alles staat dat je niet alles (even duidelijk) op de foto kunt zien. 


 Babel showt hier wat er verder nog in zat: twee bollen drops delight (heerlijk zacht en erg leuke kleurtjes), een tafelkleed, een 'kerstboom', een waxinelichthouder en cupcake vormpjes. Omdat de doos zo groot was heb ik hem op de grond laten staan en ben er naast gaan zitten. Dit oefende op Babel een grote aantrekkingskracht uit. Hij stak overal zijn neus tussen en in en heeft er voor gezorgd dat het pakpapier degelijk in snippers werd gescheurd. Zonder hem had ik het niet gekund.

En als klap op de vuurpijl een zelfmaakkado. Een kerstboom van vilt met lichtjes er in.


Ook hier weer even: Yolanda BEDANKT.

Wat heerlijk toch, kadootjes uitpakken. En nog eens extra zo met kerst. Wij hoeven in elk geval de komende weken geen boodschappen meer te doen. En weet je wat het leuke is? Alles wat er in zit lust ik of het lijkt me lekker. Dat gebeurt nou nooit bij een echt kerstpakket, zelfs niet als je baas echt om je geeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen