zaterdag 10 december 2011

Ode aan de elfen


Mijn eigen persoonlijke Sint verwende mij dit jaar niet alleen met een elektrische deken (heeeerlijk) maar ook met een speciale uitgave van the Spiderwick Chronicles. (Later vast meer, ik heb ze nog niet allemaal uit). Ik kon niet anders dan denken aan het grote mysterieuze elfenboek dat altijd in het nachtkastje van Opa lag. Later kreeg ik dit prachtige boek van hem, omdat ik het zo mooi vond. Hier een kleine ode aan dit betoverende boek en zijn illustratoren.
Alan Lee

Brian Froud



Het boek Elfen (of Faeries) is een co-productie van twee van de in mijn ogen beste fantasy illustratoren van dit moment: Brian Froud en Alan Lee.

Brian Froud


Brian Froud maakt nog steeds veel boeken in de trant van Elfen. Runes of ElflandGood Faeries Bad Faeries maar is het meest bekend voor zijn werk (samen met zijn vrouw Wendy) voor films als Labytinth en The Dark Crystal. Overigens ben ik ook de trotse bezitter van een gesigneerd exemplaar van The Runes of Elfland.

Brian Froud

Alan Lee is het meest bekend eigenlijk voor zijn artwork voor Lord of the Rings. Hij maakte al illustraties voor een speciale uitgave van de boeken en werd aan de hand hiervoor gevraagd om ook mee te werken aan de films. 

Alan Lee
Websites:
World of Froud
Pathway through enchanted lands
Alan Lee




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen