vrijdag 11 november 2011

Wat we willen

Morgen komt de Sint weer in het land. En dat betekent voornamelijk kadootjes. Ik hou zelf enorm van kado's uitdelen en vier daarom graag het Sinterklaas feest. Er zijn twee min-puntjes. Ten eerste weet ik nooit wat ik mijn Lief moet geven. Dat moet iets speciaals zijn, iets veelzeggends, iets persoonlijks. Dit word onze vijfde Sinterklaas, en na alle verjaardagen, kerst en onze datum begin ik steeds minder te weten wat dat iets moet zijn. Om het nog wat moeilijker te maken: hij weet het zelf ook niet. En dat is ook mijn tweede probleem. Ik weet dat ook nooit, van mezelf, wat ik graag wil hebben. Jaren geleden maakte ik hele lijsten (zodat iedereen voldoende, gevarieerde keuze had), tegenwoordig weet ik het niet meer zo. Tja, wolletjes en katoentjes, maar wat verder?

En dus ging ik op zoek naar het internet en belandde ik op de website van bol.com. Heel handig, bol heeft een speciale pagina met kado tips. Voor hem, voor haar, voor jongetjes en voor meisjes. Per categorie vier voorstellen die gegarandeerd in de smaak vallen. Tenminste dat wordt beweerd.

Mannen lopen kennelijk helemaal warm voor Call of Duty, modern warfare 3 en het is een beetje afhankelijk van welke computer hij heeft, welke je moet kiezen. Je kunt kiezen voor de Xbox, de PS3 en de PC en daarmee geven ze eigenlijk al aan dat als je je man een spel kado zou willen doen, je alleen kunt kiezen voor Call of Duty. Ik denk dat dit kado mijn relatie een flinke klap zal opleveren.

Als ik mijn lief een boek kado zou willen doen is het kennelijk verstandig om hem het boek Steve Jobs kado te doen, anders komt hij zijn dagen niet gelukkig door. Ik kan kiezen voor zowel de Engelse variant of voor de Nederlandse vertaalde. De andere Nederlandstalige boeken zien er allemaal sinister en stoer uit. De Engelstalige zijn meer voor de nerds onder ons, wie zou er anders in het Engels willen lezen?

Voor ons vrouwen is het aanbod niet minder ambitieus. De chicklit is kennelijk het enige wat ons, door oestrogeen bevangen schepsels nog boeit. Evenals Gooise vrouwen en Marco Borsato. Alsof we allemaal door romantiek bevangen, elke avond luid jankend op de bank willen hangen, terwijl we onze benen epileren met de Silk Epil.

Ik begrijp nu waarom ruzie en feestdagen hand in hand gaan. Een kado zegt hoe goed je iemand echt kent. En als je afgeleid wordt door van die stomme lijstjes die vrouwen degraderen tot hormonale, labiele kuikentjes en mannen afschildert als opgepompte, door geweld bevangen Apple-junkies, koop je natuurlijk altijd het verkeerde.

1 opmerking:

  1. Idd een lastige zaak. Hier doet n gezelschapsspel het goed. Of n cadeaubudget: niet boven de €5. Daar word je heel inventief van! Noor

    BeantwoordenVerwijderen