zondag 13 november 2011

Show n tell: Sokken

Ongeveer drie maanden geleden besloot ik dat ik ook eens sokken wilde maken. Eerst haken (en dat ging best goed, totdat mn garen op was net twee cm voordat ik klaar was) en daarna breien. Ik had youtube filmpjes bekeken, bamboo sokkennaaldjes gekocht, garen ingeslagen en advies ingewonnen via Ravelry. En dus ging ik aan de slag. Ik brei niet zo veel en dus niet zo snel, dus het ging vrij langzaam. Bovendien kwamen er nog swaps en andere leuke dingen tussendoor. Maar vandaag tijdens het kijken van de intocht van Sinterklaas op uitzendinggemist begon het einde toch echt in zicht te komen.

Et voila. Mijn aller aller aller eerste paar sokken.

Hier nog in uitvoering. Het eerste deel.
En deze twee helemaal af!


Ik heb het basis sokkenpatroon gebruik van Wolhalla. Dat was goed te volgen en als ik iets niet snapte was het makkelijk terug te vinden op youtube. Ik vond het nog lastig om goed de maten in te schatten. Het been kan je zo hoog maken als je zelf wil en de ongeduldige ik en de angstige dat ook hier mijn garen op zou raken voordat de sok af was, heb ik een heel klein been gebreid. Maar verder passen ze goed en zijn ze lekker zacht en warm

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen